Helvetes jävla skit!

Jag har tränat hårt nu i sju år och har paddlat i både med - och motvind. Det är oftast motvinden man kommer ihåg starkast för det är den som är jobbigast att ta sig igenom. Jag önskar dock att jag kunde glömma allt jobbigt och bara komma ihåg det roliga. Man håller ju trots allt på för att det är roligt. Men jag har hamnat i många jobbiga situationer i olika landslag och just nu förstår jag inte vad svensk kanot håller på med!


För några timmar sedan fick jag ett samtal av den nye kapten Ole Forsberg angående uttagningen till NM. Och jag fick beskedet att jag inte blivit uttagen till NM. Jag kunde knappt förstå vad han sa. Men tydligen skulle det inte vara lika lätt att vara med i juniorlandslaget längre. Men i detta fall när det har varit väldigt jämt mellan mig, Emma och Kim hela säsongen och jag slog ju dom på SM så det känns det för jävligt rent ut sagt. Det känns bara som ni vill förstöra och döda kanotsporten! Glädjen försvinner helt och det är inte konstigt att folk slutar paddla! Alla tusentals timmar jag lägger ner på träning under ett år känns helt bortblåsta just nu.

Detta kom inte bara som en chock för mig, utan även för resten av min klubb och min tränare Åsa Eklund. Så jag hoppas ni har känslan av att ni har gjort fel. Jag vet att jag är en stark person som gått igenom liknande saker vid flera tillfällen. Men någon gång säger det stopp även för mig. Just nu känns det som jag vill slänga kanoten åt helvete och införskaffa en roddbåt istället. Men det är tråkigt att det ska behöva gå så här långt på grund av er! Jag håller faktiskt på att idrotta för att det är kul, men detta är verkligen inte kul!!

Godnatt vänner


Kommentarer
Postat av: Emma

Du tog mig ett lopp. observera och det var på 1000m. Det var ett lopp av 4 möjliga.

2008-07-22 @ 15:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0