4 hundradelar

Idag var det både K1, K2 och K4 1000m! Jag gjorde ett mycket bra försök i K1 på 1000m, hade tredje bästa tid. Så jag skulle verkligen visa dom i finalen. Men jag hade inte räknat med att ta medlaj i K1, jag visste att det skulle vara tufft. Och tufft va det vill jag lova. Var nog det jobbigaste loppet jag kört. När det var 200m kvar låg jag 4:a eller 5:a en kanotlängd upp till trean. Men jag hade bra stöd från publiken och speakern Emil Pännsäter peppade mig. Vet inte vad jag fick mina krafter ifrån men jag kämpade mig närmre och närmre. Och vi kom nästintill in samtidigt in i mål. Ingen visste vem som tagit tredjepaltsen. Det var en spännande väntan.. och det var jag som dragit det längsta strået! 4 hundradelar före 4:an, Kim Döse! Det känns oerhört bra. Känns extra bra att slå dom som ska vara med på EM!

Det blev ännu två brons i K2 med Emma och K2 i D22 med Emma, Linnea och Anna. Andra bra placeringar under dagen var Jacob och Pelles brons på K2 1000m som var spännande att se och även att jacob tog en final plats i K1 1000m.

Nu blir det att ladda till morgondagen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är så stolt över dig :) Du är duktig!!

2008-07-01 @ 20:48:42
URL: http://chokladbollen.blogg.se/
Postat av: Siri

Grattis ( : Vad kul ( :

2008-07-03 @ 10:10:16
URL: http://siiris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0