Äntligen!

Idag har det varit en ganska slapp dag, inte så många lektioner och vi har inte gjort så mycket vettigt på dom heller. Under mattelektionen var jag hos tandläkaren så det var kanske därför dagen känndes slapp =)

Hade en rolig diskussion på specialidrotten idag. Skillnad mellan kvinnligt och manligt i idrotten.
- Men alla killar är ju bättre än tjejerna, så det är ju bara dom som kan kalla sig världen!
- Men om jag vinner VM guld i kanot får inte jag kalla mig bäst i världen då?
- Jo, men bara bäst bland kvinnorna.

Det skiljer ju trots allt en del mellan mannen och kvinnan och vi är bra på olika saker. Men det är fel att säga att kvinnan är sämre. Och jag ska bli bäst i världen!!!!!

Den stora höjdpunkten på dagen var ändå att jag lyckades pressa upp 70kg i bänkpress. Det var efterlängtat och nu har jakten på 75kg börjat! Ska upp till killarnas nivå, haha! Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid som jag brukar säga.

Har även börjat packa inför skidresan, åker till Åre på lördag! Ska bli såå kul, är riktigt laddad =)

Sov gott allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0