Sportlovsvecka

Förra helgen hade jag min 18 års fest på klubben. Och det var såå mycket 80 tal, verkligen häftigt! Och jag är verkligen nöjd med kvällen och det verkar alla andra också vara eftersom det var det ända det pratades om igår i skolan... Alla roliga händelser under kvällen, och tja ni vet =) Det får vi göra om... På påsklovet tycker jag vi ska göra något, eftersom jag får besök av Michaela då och hon vill träffa alla mina kompisar!!

I måndags tog jag, Emma och Pelle flyget norrut.. Jag och Emma skulle på skidälger till Björnrike medan Pelle stannade på test och skidläger i Östersund. Vi hade en mycket bra vecka, med bra skidåkning. Kan ju inte bli annat än bra när man åker tillsammans med Michaela. Det var första gången för Emma, men hon fixade det utan problem.. riktigt imponerad måste jag säga =)

Sen var det dags för tjejvasan som är 30km.. Jag åkte ju förra året, men då gick det inte vidare bra.. men denna gången kände jag mig starkare och ville försöka komma under 2.30. Det var lite och fixa med innan start sen stod man där, pirrade lite i magen av både hunger och nervositet.. men jag tänkte det försvinner när jag börjar åka.. Det var 2 min kvar till start och då sätter de igång Cher - If I could turn back time på högsta volym. Vilka minnen jag fick från festen förra helgen och jag blev väldigt glad och laddad. Därför gick det så bra hela vägen. Kom i mål efter 2 timmar och 2 min! En förbätring med 48 min!!!!!! Det är inte illa, trodde klockan gick fel.. men nej så var det inte. Så målet är att komma under två timmar nästa år, men det kanske bli svårt. Beror ju ganska mycket på vädret, men det var ju inte helt optimalt nu heller, mestadels fejksnö!

Sen åkte vi till Nyköping och dagen därpå tog jag och Emma bussen hem. En lång bussresa som kändes kort med ett trevligt sällskap och mycket snack hela vägen!

Så nu är jag hemma och skolan har börjat igen.. är dags för mig att springa tll bussen nu!

Ha det bra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0