Ski(d)t skoj i Åre!

Man längtar flera månader efter vissa saker man ska göra och plötsligt är det över. Skidresan är redan slut, men det var en mycket bra vecka med skolan i Åre. Mycket skidåkning på de fina fjällen och även tre pass i längdspåret, och ett på gymmet. Jag kunde nämligen besöka gymmet gratis med mitt kort från Lok och Motion, så det var värt ett besök. Det låg ju en bit från våra stugor, men det var en snäll Sölvesborgare som skjutsade oss hem när vi tränat. Varför är inte folk så snälla här hemma? Det roliga var ju ändå att han och Tone kom frma till att de hade haft samma lärare när de var yngre, världen är banne mig liten!

När vi inte åkte skidor eller tränade så var vi mest i stugan och njöt av livet. Lagade massa god mat och badade bastu. Självklart blev det nakenbad ute i snön, haha! Hoppas ingen såg oss. Var bara Ola som önskade att han gjorde det ;)

En kväll ringde vi och beställde pizzor. Herregud, har aldrig skrattat så mycket när nån beställer pizza.
-"Ja, en platt pizza", "4 E om jag ska vara exakt"... Men 4 E finns ju inte, haha! Jag säger bara Hello Kitty ;)

Sista dagen besökte vi ett äventyrsbad efter en mil i längdspåret. Det var alldeles underbart där, efter några timmar där var man helt avslappnad. Jag och Tone har fortfarnade barnasinnet kvar så vi  tog några åk i den häftiga vattenrutchkanan sedan bastade och badade bubbelpool. Efter detta kunde man sova gott på tåget hem till Karlskrona.

Åre var verkligen ett toppenställe, men det hade inte varit lika bra utan det roliga sällskapet =)
Jag måste åka dig igen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0