She's got panic!

Då var det dags att övningsköra igen.  Det gäller ju att passa på under helgerna när man har tid och det är ljust ute så igår var jag och mamma ute för andra gången. Sist gick det ju som en dans på parkeringen så denna gången tänkte vi köra ut på lite mindre vägar. Och mindre vägar blev det kan jag säga. Jag körde bort mot Allatorp och sen på en ännu mindre väg mot Rödeby. Det kändes inte som det gick att möta en bil på den vägen.. och mamma klagade på att jag höll långt till höger. Men så farligt tror jag inte det var.

Sen kom vi till en liten backe... och det började gå lite fort.
- Jag bara rullar nu sa jag och släppte gasen.
- Ahhh stanna! Bromsa! Stanna bilen nu Cissi, jag vill inte!

Ja man kan säga att mamma fick lite panik för att det gick fort i backen. Men så fort gick det inte. Så jag fattar inte vad hon fick panik om. Det slutade med att jag fick lugna ner henne och förklara vad jag gjorde. Men det var inget bra val att köra där. Men vi hittade lite bättre vägar som inte var så slingriga och backiga. Och då var det lugnt och var uppe i 3an.

Nästa gång får jag nog köra med pappa!


Kommentarer
Postat av: kent

mamma är nog bara rädd om bilen tänk när du ska i med 5:an

2008-12-18 @ 22:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0