OS är i full gång!

Sista veckan på lovet och det verkar bli en mycket slapp vecka. Har inte så mycket planer men det kan vara ganska skönt det med. Har man inget att göra så finns det ju alltid OS att kolla på. Än så länge har Sverige tagit två medaljer. Två silver i cykel, lite förvånande. Gustav Larsson tog den senaste medeljen idag. Men än har det bara börjat, det är många finaler på gång.

Såg semifialen i rodd idag och Lassi "Monstret" Karonen vann sitt heat och har bästa tiden till finalen som går på lördag. Det kommer bli riktigt spännande att se. Tyvärr gick det inte lika bra för Frida Svensson men det var trots allt ett OS och då är det tufft!!

Hörde precis på tv att Frida fick plocka massa gräs från sin båt och därmde gick båten väldigt snett. Så hon har lämnat in en protest. Det känns inte som denna kommer gå igenom, men vad vet jag! Det är väldigt tråkiigt i alla fall.

Men gud vad häftigt att vara med på ett OS! Jag hoppas jag också får vara med om det, i kanot eller rodd.. eller något annat... men år 2012 eller 2016 kanske det är mig ni får se på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0